خبر
يکشنبه 9 مهر 1402 :: 21:36 ::  نويسنده : بهار ::  تعداد بازدید : 4288


حتما دوست دارید از تمام سوغاتی های سراسر جهان خرید کنید و با این وجود تفریحات گلوبال ویلیج به اینجا ختم نمی شود ، در گلوبال ویلیج یک شهربازی جذاب دبی با وسایل های هیجان انگیز مانند چرخ فلک وجود دارد که شما را حسابی سرگرم خواهد کرد و همچنین یک کانال آبی در محوطه دهکده وجود دارد که قایق های تفریحی در آن عبور می کنند و شما می توانید به تفریح بپردازید . مناطق عمومی ساحل دارای تعداد زیادی صندلیهای آفتابگیر، رستورانها، و امکانات برای ورزشهای آبی شامل جت اسکی، کرایه کایاک، پاراسلینگ و قایق سواری هستند. قایق های ابرا از قایق های قدیمی هستند که در این محله در رفت و آمد دارند. از این ایستگاه تا اسکله ابرا دبی پنج دقیقه راه است. هر بار که این چرخ و فلک یک دور میچرخد حدود 38 دقیقه طول میکشد. طبق یک گزارش از بازار طلا امارات میزان قیمت هر طلای ۲۴ عیار نسبت به هفته قبلی یک دلار کاهش پیدا کرده است. این شیخ در واقع پدربزرگ پادشاه دبی است که تا سال 1985 در دبی حکمرانی می کرده است. سپس در سال 1912 مدرسه در این محل ساخته شد و اولین مدرسه ای بود که در این زمینه در شهر احداث شد. در این مکان یکی از بخش های تفریحی و ساحلی دبی ساخته شده و منظره زیبایی از شهر در مقابل شما اجاره خودرو در دبی قرار می گیرد. در این بخش از وبسایت سعادت رنت به صورت کامل به معرفی دبی میپردازیم تا بتوانید با اطلاعات بیشتر این شهر را انتخاب کرده و سفر لذتبخشتری تجربه کنید.

Free photo muslim women traveling together بختیاری، سعید، اطلس کامل گیتاشناسی، تهران، انتشارات مؤسسه جغرافیایی و کارتوگرافی گیتاشناسی، چاپ نوزدهم، ۱۳۸۱ش. بنابراین بازدید از آکواریوم لاست چمبرز تنها به نگاه کردن ماهی ها و انواع آبزیان از پشت شیشه محدود نمی شود. جالب است بدانید که بزرگترین مجموعه کوسه ببری دنیا در این آکواریوم قرار دارد.تصفیههای بزرگ و پیشرفته، مدرنترین تجهیزات آکواریومی و استفاده از جدیدترین فناوریهای روز در مخزن آبی آکواریوم دبی سبب شدهاند تا این آکواریوم بهترین جولانگاه مصنوعی آبزیان در جهان باشد. برای علاقهمندان به ماجراجویی، تجهیزات ورزشهای آبی مانند تختهبازی، کایاک و جت اسکی برای اجاره در دسترس است. هر یک از بلیطهای اسکی دبی چه برای بزرگسالان و چه برای کودکان، شامل تجهیزات و لباس اسکی نیز میشود. ما می توانیم هر اینچ از فرآیند برنامه ریزی را برای شما انجام دهیم. س. برخی از فعالیت های سرگرم کننده و هیجان انگیز برای انجام در امارات چیست؟ کار این موزه چیست و چه تفاوتی با سایر موزه ها دارد؟ ارسال در ایران به چه صورت است؟ یکی از این شباهت ها وجود برج های بادگیر است که در مناطق گرم ایران برای خنک کردن خانه ها از آن ها استفاده می شده است. در ورودی غرفه ایران نقوش و بناهایی با معماری و هنر اصیل ایرانی از شکوه و زیبایی تخت جمشید با رنگ طلایی و نقشها و علامتهای شاهنشاهی هخامنشیان و ساسانیان تا معماریهای سنتی، کاشیکاری، آجرکاری های به رنگ سفید و کرم که بازتابی از معماری سالهای اخیر ایران میباشد به چشم میخورد. در بالیوود پارک دبی فرهنگ های متنوعی را تجربه کنید، در گوشه و کنار آن از فرهنگ هند رنگ ها، موسیقی، رقص، خرید و جاذبه ها متنوع را خواهید دید.

از جاذبه های دیگری که در خیابان جذاب شیخ زائد قرار دارد، می توان از موزه و پارک طلا نام برد که 118 تولید کننده به نام و 30 فروشنده مطرح دنیا در آن مکان فعالیت می کنند. سپس تاکسی شما را به سمت نهر دبی می برد و از آن جا راهی مارینا دبی می شوید. در هنگام انجام این تفریح ده تا پانزده دقیقه توسط مربیان آموزش میبینید و به خاطر داشته باشید که از خم شدن به سمت جلو اجتناب کنید. سپس توجه آن ها به سمت سواحل دبی جذب می شود، جایی که دریا و بیابان به هم می رسند. در هنگام سوار شدن در مترو به بلیط خود توجه کنید و واگن درست را سوار شوید. حتما تا به حال فیلم لاگان (یکی از نامزدهای جشنواره اسکار بخش فیلم های خارجی) را دیده اید، اگر دوست دارید به فضای روستایی و پرماجرای این فیلم وارد شوید به بخش “Rustic Ravine” بروید و در مسابقه کریکت بووان و تیم بریتانیایی شرکت کنید یا سوار کالسکه شوید و اسلحه های مادون قرمز را بردارید و به تعقیب جبارسینگ بروید و در پایان به تماشای مبارزه دیدنی سلمان خان در فیلم «نترس» بروید. این قلعه دیدنی در محله بستکیه است. از دیگر مکان های تاریخی دبی می توان به این دیوار اشاره داشت که زمانی در حدود 1800 سال پیش ساخته شده است و در منطقه بستکیه قرار دارد. در کنار ساختمان بلند و برج های عظیم آن یک منطقه قدیمی و سنتی به اسم بستکیه وجود دارد که به جای مانده از قرن 18 ام است. یکی از ویژگی های خاص مسجد جامع دبی مناره بلند آن است، که در بین مساجد موجود در شهر دبی از همه بلندتر است. از آنجاییکه ارتفاع این برج بسیار بلند است بنابراین برای حفاظت از آن از سیستم ساختاری هسته پایه استفاده می شود.

2. دورهمیها (social experiences): در بلیطهای دورهمی میتوانند به لانژ و نوشیدنیهای داخل اتاقکها دسترسی داشته باشند و قیمت پایه این بلیطها از حدود 47 دلار آغاز میشود. در سال ۲۰۱۴ دبی با شاخص رشد ۶/۱ درصدی، یکی از اقتصادهای جهان است که به سرعت رشد میکند و در همین سال تولید ناخالص ملی آن حدود ۱۰۷/۱ میلیارد دلار بود! قیمت بلیط برای بزرگسالان حدود ۱۳۰ دلار و برای کودکان حدود ۱۰۰ دلار است. راهنما باید به تمام سوالات و نگرانی های شما در مورد خرید بهترین بلیط برج خلیفه پاسخ دهد. به طور خلاصه تمام امکانات لازم برای پیست اسکی در این مجموعه فراهم شده است. همین طور برای خرید بلیط هواپیما چارتر دبی کلیک کنید. در این طبقه محیط زیست در الویت قرار می گیرد و راهنمای تور تلاش می کند تا به مردم برای درک بهتر تغییرات آب و هوای زمین و همین طور استفاده از ابزارهای مختلف برای ایجاد آینده ای بهتر کمک کند. در کافه ها می توان چای سفارش داد و با مردم محلی گفت و گو کرد. در زمان های قدیم مردم این ناحیه به صید مروارید مشغول بوده اند و موزه مروارید دبی نشانی از همان زمان ها دارد. برای دیدن عکس و فیلم هایی از زمان های گذشته دبی و آشنایی با تاریخ این کشور می توانید به موزه اتحاد بروید. با دیدن خانههای قدیمی و لباسهای سنتی کودکان میتوانند درباره آداب و رسوم و سنتهای اماراتی بیاموزند. دهکده بینالمللی، ماکتهای مینیاتوری از خانههای سنتی در جهان را در اختیار شما قرار میدهد. برای مثال درباره سیرتاپیاز عصر آهن اطلاعات خوبی در اختیار شما قرار می گیرد. سلطان الاویس کلکسیون مروارید خود را در اختیار این موزه قرار داده است. موزه تصاویر متحرک در شهر دبی، خیابان الخمیلا قرار دارد.

فرودگاه دبی در 4 کیلومتری شهر دبی و در زمینی به مساحت 2900 هکتار ساخته شده است. علاوه بر این، می توانید فواره دبی و IMG World Of Adventures را نیز کشف کنید. وزن آن نیز بیش از هشت ایرباس A۳۸۰s خواهد بود. همه روزه از ساعت 4 بعدازظهر تا نیمه شب، 6 بعد از ظهر تا 2 صبح (در تمام ماه رمضان)، باز خواهد بود. در این میان پیست اسکی دبی هم یک ماجراجویی هیجان انگیز برای شما خواهد بود. طبقه هم کف به عرضه انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه اختصاص دارد. نسخه های جدید غول های فشن دنیا از دیور تا شانل و نایکی، آخرین مدل کیف و کفش را در نمایشگاه های دائمی خود در دبی مال عرضه کرده اند تا پاسخ گوی نیازهای عموم برای طراحی استایل کژوال و لاکچری باشد. مرکز خرید WAFI Mall دبی که به وسیلهی گروه وفی اداره میشود، بهترین مرکز خرید - به قول معروف لاکچری - است که قیمتهای آن در حد توان همه میباشد. اسنوبرد یکی از جذاب ترین ورزش های برفی در میان طرفدارانش است، که بسیار هیجان انگیز می باشد، مسیرهای اسنوبرد اسکی دبی حدود 400 متر طول دارد و می توان در تمام طول سال از آن استفاده کرد، همچنین اگر اسنوبرد بلد نیستید می توانید از مربیان حرفه ای که در طول سفر وجود دارند اصول اولیه این بازی را آموزش ببنید، اسنوبورد می تواند یک ورزش فوق العاده برای گردشگرانی باشد که به دنبال مسیرهای اصلی و هیجان انگیز هستند که برای اسنوبورد آزاد شما طراحی شده است.

منبع عکس: flickr.comمسجد پایانی این فهرست، با الهام از طراحیها و سبکهای طراحی داخلی ایرانی و آندلس ساخته شده است. یکی از این تفریحات هیجان انگیز، بازدید از آکواریوم لاست چمبرز دبی است. س. توصیه هایی برای مکان های رمانتیک برای بازدید در امارات چگونه است؟ در این منطقه لوکس ترین و مدرن ترین مکان های اقامتی برای توریستها و گردشگران خارجی فراهم شده است. یکی از جذاب ترین و هیجان انگیزترین جاذبه های دبی مال هیستریا نام دارد. یکی از بزرگترین آکواریوم های جهان با مخزن ۱۰ میلیون لیتری آکواریوم دبی است که در دبی مال واقع شده است. در مدت زمان رسیدگی به این مشکل تمامی فروشگاه های اطراف این آکواریوم همگی تخلیه شدند و اجازه ورود به هیچ فردی داده نمی شد. زمان بازدید از موزه از ساعت 8 صبح تا 7:30 دقیقه شب و از شنبه تا پنجشنبه است. س. محله های پرطرفدار برای بازدید در امارات کدامند؟ مجموعههای اقامتی نزدیک به الصفوح کدامند؟ A. برای نزدیک شدن به طبیعت، می توانید محیط آرام باغ معجزه دبی، باغ پروانه دبی یا مزرعه گل امارات را احساس کنید. از قبل گرما را احساس می کنید؟ تورهای ماجراجویی صحرا دارای طیف وسیعی از فعالیتها هستند ، از ساندبورد سواری، شتر سواری، و سافاری 4WD گرفته تا نمایش سنتی شاهین عربی و شام در صحرا در زیر ستارهها. معماری قدیدمی، موزه های متنوع، ساختمان سنتی؟ منبع عکس وبسایت dubaiwikiaگردشگرانی که تشنه آموزش هستند، میتوانند با بازدید از این مکان در مورد روشهای سنتی زندگی و ریشههای این شهر زیبا بیاموزند.

A. مکانهای تفریحات شبانه مکانهایی برای بازدید در امارات برای کسانی است که دوست دارند با مشروب برقصند. A. پارکهای موضوعی مانند Legoland Dubai و Aquaventure Waterpark مکانهای خانوادگی ایدهآل در دبی هستند. در اینجا می توانید چیز های جدید یاد بگیرید و رابطه خانوادگی خود را صمیمی تر کنید. مجتمع سینمایی مرکز فستیوال دبی شما را به یک فیلم دیدنی به یاد ماندنی دعوت می کند. ساختمان دیدنی دبی و جاذبه اصلی گردشگری دبی برج خلیفه است که با ۸۲۹.۸متر بلندترین ساختمان جهان و مشهورترین مکان دیدنی شهر است که ۱۲۴ طبقه دارد. ساحل فلامینگو اصلی ترین ساحل عمومی در راس الخیمه است. اگر اینطور است، به سواحل شنی راس الخیمه بروید. به داخل مسجد حرکت کنید و چشمان خود را با لوسترهای خیره کننده روی پشت بام که از طلای 24 عیار ساخته شده است، مهمان کنید. این جزیره همچنین میزبان یک صومعه مسیحی است که می توانید در تور تفریحی جزیره کویر از آن دیدن کنید. با قدم زدن در این مرکز خرید از دیدن خطوط مصری، پیکرههای حکاکی شده و بوتیکهای مجلل لذت ببرید. اگر از دیدن اشیا گران بها و درخشان لذت می برید به موزه مروارید دبی سر بزنید. A. اگر از علاقه مندان به تاریخ هستید، باید از قلعه Al Bithnah در فجیره، مسجد جمیرا و بازار قدیمی دیدن کنید.

علاوه بر لگولند، این سایت امکان خرید بلیط برای سایر تفریحات دبی را نیز فراهم میسازد.با مراجعه به سایت تهران دبی، میتوانید به اطلاعات بیشتری درباره چگونگی و هزینههای سفر به دبی و همچنین استفاده از تمام تفریحات بینظیر آن دست پیدا کنید. این نقطه در بالای کوه نیز می تواند به شما در طراوت در استخرهایش کمک کند. سالانه تعداد زیادی گردشگر از سراسر دنیا برای انجام ورزشهای آبی به این مکان زیبا با شنهای سفید و موجهای شفاف میروند. از طریق این کارت میتوان ده سفر در طول ۹۰ روز انجام داد. پس بهتر است پیش از رفتن به بازار طلای دبی، تحقیقات خود را انجام دهید و قبل از تصمیم به خرید طلا، قیمت آن را بررسی کنید. در این مرکز خرید می توانید هر آن چه که نیاز دارید را از برندهای مطرح دنیا پیدا کنید. هر ساله بازدیدکنندگان زیادی از نقاط مختلف دنیا به این دهکده سفر می کنند. هزینه سفر به دبی چقدر است؟ ماستی لانگ، به عنوان یکی از بهترین رستوران های هندی در دبی شناخته میشود. وجود خیابان فشن در دبی مال سبب شده تا در دنیا به عنوان پایتخت مد و فشن خاورمیانه معرفی شود. امکانات گردشی و تفریحی متنوع این مرکز خرید در میان بهترین برندهای روز دنیا، اسکی در میان برف ها و تپه هایی واقعی، شهربازی بزرگ مجیک پلنت، بیش از 80 نوع رستوران، مجتمع سینمایی و سالن تئاتر همه و همه بخشی دیگر از جذابیت های امارات مال را می سازند.

این شهربازی در حدود ۱۴۰ مترمربع مساحت داشته و در طول روز در حدود ۲۰ هزار نفر از آن دیدن میکنند. در ماه های فصل بهار و تابستان ، توجه داشته باشید که از آنجا که هوای شهر دبی برای شما مسافران به حتم بسیار گرم و خشک و طاقت فرسا می باشد ، این پارک روباز فعالیت ندارد ، اما در فصلهای خنک تر سال این دهکده جهانی باز می باشد و همه شما می توانید از آنجا دیدن کنید . معمولاً تمیزکاران این شیشهها را افراد شجاعی میدانند زیرا با توجه به ارتفاع زیاد برج خطر پرت شدن در حین تمیزکاری بسیار بالا است. علاوه بر این مورد طوفان های شن و گرمای شیشه های نیز می تواند برای جان کارگران خطر آفرین باشد. برج خلیفه دبی یک المان بزرگ برای تمدن و مدرنیزه شدن دبی نیز می باشد. این فرودگاه، سه ترمینال دارد که بیشتر ایرلاینهای بزرگ و معتبر مثل لوفت هانزا، در این فرودگاه، بخش اختصاصی دارند. یکی دیگر از امکانات بسیار جالب پارک آبی وایلد وادی، امکان کرایه کلبه و ساحل اختصاصی برای اعضای خانواده است. ساکنان به بهترین و به روز ترین امکانات از جمله استخر، باشگاه ورزشی، و یک منطقه اختصاصی برای بچه ها دسترسی دارند. این نوار عریض و طولانی از ساحل سفید شنی، مقصد شماره یک برای توریست ها است. ایستگاه مترو بیزنس بِی (Business Bay) نزدیکترین ایستگاه مترو به ساحل جمیراست که میتوانید از طریق آن خود را به این ساحل زیبا برسانید. فرزندان خود را به ماجراجویی Wadi در العین ببرید و خود را در فعالیتهایی مانند wakeboarding، kayaking و surfing مشغول کنید. اگر جرات دارید، می توانید آن را امتحان کنید.

علاوه بر این، می توانید در استراحتگاه های پنج ستاره Anantara Al Yamm Villa Resort یا Anantara Al Sahel Villa Resort استراحت کنید. اگرچه میتوانید استراحتگاههای مجلل در ساحل یا نزدیک آن را با یک روزه کاوش کنید، اما برای تجربهای بهتر باید هتل رزرو کنید. شما میتوانید در این مجموعه به عقاب ها غذا بدهید، غواصی کنید و کوسه ها را از نزدیک ببینید. اگر فکر میکنید که شرایط غواصی با کوسه را بهصورت تنهایی ندارید، میتوانید از غواصی با قفس استفاده کنید. آیا در کنار این اماکن، محیطی برای اقامت چند روزه و استفاده از دیگر جاذبه ها موجود میباشد؟ س. برخی از جاذبه های فرهنگی برتر برای دیدن در امارات چیست؟ همه این فعالیتها ارزش امتحان کردن را دارند و بنابراین صحرای عربستان را در بین بهترین مکانها برای دیدن در امارات قرار میدهند. مسجد جامع دبی و قلعه الفهمیدی درون این دیوارها قرار گرفته اند. معماری این مسجد بسیار به یادماندنی است و برای ساخت آن از معماری سوریه و مصر الهام گرفته اند. از دیگر جاذبههای جالب هیجانانگیز در دبی، فستیوالها و جشنوارههایی هستند که در بسیاری از ماههای سال در این شهر برگزار میشوند. فینال مورد انتظار فردا شنبه ساعت 20 برگزار می شود. همچنین می توانید در هر نمایشگاه موقتی که در آن زمان برگزار می شود شرکت کنید و حتی در کارگاه ها و برنامه های مختلف شرکت کنید. مرکاتو در منطقه مسکونی «جمیرا» واقع شده است و با خیابانهای سنگفرش و برندهای برتر بینالمللی، تجربه یک خرید رویایی را برای شما به ارمغان میآورد.برای دسترسی به مرکز خرید مرکاتو میتوانید از هر نقطه شهر تاکسی بگیرید؛ برای برگشت نیز صفی از تاکسیها در ورودی واقع شده است. مکان بالای کوه هاتا یک پارک آبی نیز برای تفریح خانوادگی شما دارد. از جمله ویژگی های این مرکز خرید وجود شهربازی سیاره جادویی، سینما VOX و بخشی برای تفریحات خانوادگی است.

این شهربازی ارائهدهنده انواع بازیهای هیجانانگیز نظیر ترن هوایی و بازیهای وحشتناک و دلهرهآور است که آدرنالین شما را بهشدت بالا میبرد. دو خط اتوبوسرانی 401 و 402 مسافران را به نقاط مختلف شهر میبرد. ساختمان دیدنی دبی و جاذبه اصلی گردشگری دبی برج خلیفه است که با ۸۲۹.۸متر بلندترین ساختمان جهان و مشهورترین مکان دیدنی شهر است. معماری این مکان بخصوص طرح هایی که در داخلش به کار رفته به خوبی منعکس کننده ی روح معماری اماراتی، مخلوط شده با سبک اندلس و عثمانی است که بسیار دیدنی و خاص می باشد. A. اگر به دنبال فعالیت های سرگرم کننده هستید، در اینجا چند انتخاب جالب وجود دارد. هنگامی که در دبی هستید، گزینه های زیادی دارید زیرا شهر دارای برخی از بهترین پارک های موضوعی است. اگر دلتان کمی هیجان و تفریح می خواهد بهترین انتخاب شما می تواند شهربازی دبی باشد، باید بدانید که دستگاه های شهر بازی دبی از جدید ترین تکنولوژی روز ساخته شده است و نهایت مسائل امنیتی در آن ها رعایت شده است. رستوران های شهربازی آی ام جی ورلد دبی را می توان یکی از مهمترین امکانات این منطقه دانست که می توانید انواع غذاهای محلی و بین المللی را در این رستوران ها سرو نمایید. A. هر کشوری فرهنگ خود را دارد و فرهنگ امارات را می توان در موزه لوور، یادبود بنیانگذاران، دهکده میراث امارات متحده عربی و جشنواره میراث شیخ زاید بررسی کرد. دبی را می توان در تکنولوژی به همراه سنت خلاصه کرد. تاریخ دوره های زمانی گذشته در این موزه بازگو می شود، اما برای بیان آن از تکنولوژی های پیشرفته استفاده می کنند. موزه آینده تصویری از آینده جهان و تکنولوژی های آینده را به شما نشان می دهد.

دبی از توریستی ترین شهرها در جهان است که در سال گردشگران زیادی به آن سفر می کنند. USP اصلی موزه که در سال 1997 تأسیس شد، مجموعه دائمی آن است. می توانید تور سرگرم کننده خود را از چهار پارک موضوعی اصلی آغاز کنید: پارک بالیوود، پارک هالیوود، پارک آبی لگولند و لگولند دبی. ممکن است بخواهید بدن خود را برنزه کنید. از آنجایی که قله کوه است، یک چادر کمپینگ برپا کنید یا شب را در یک اقامتگاه مجلل زندگی کنید. می توانید از حراهای ابوظبی، مزارع دیگ داگا، جزیره ماه یا سد هاتا دیدن کنید. یکی از بهترین محلههای دبی که حتماً در تور دبی باید از آن دیدن کنید، منطقه جمیرا دوبی میباشد که یکی از بهترین مناطق دبی است. این هتل مرتفع در یکی از بهترین مناطق دبی یعنی ساحل جمیرا ساخته شده و در نزدیکی آن جاذبه ها و اماکن دیدنی مختلفی وجود دارد. این دهکده از جاهای دیدنی دبی برای کودکان است و میتواند یک تجربه جذاب و آموزشی برای آنها باشد. مسجد «جمیرا» میتواند ۱۲۰۰ نمازگزار را در خود جای بدهد. این مسجد گنجایش 1200 نمازگزار را دارد. در راستای بررسی جاهای گردشگری دبی باید به مسجد جمیرا نیز اشاره کرد. اگر می خواهید استراحت کنید، پارک چند استخر نیز دارد. مهم نیست کجا می روید، پارک های موضوعی بهترین مکان برای تفریح خانوادگی هستند. س. برخی از مکان های خانوادگی برای بازدید در امارات چیست؟ زمان بندی: بهترین زمان برای بازدید از هاتا بین سپتامبر تا اکتبر و فوریه تا مارس است. مدرسه مورد نظر در بازار طلای دبی ساخته شده و زمان تاسیس آن به سال 1890 باز می گردد. ببینیم وضعیت آبوهوای این عروس خاورمیانه در طول سال چگونه است. آکواونچر را در خاورمیانه به عنوان بهترین پارک آبی معرفی می کنند.

پیوندهای روزانه
آمار
  • افراد آنلاین : 1
  • بازدید امروز : 6
  • بازدید دیروز : 32
  • بازدید این هفته : 126
  • بازدید این ماه : 334
  • بازدید امسال : 3033
  • بازدید کل : 12667
  • تعداد پست ها : 26
  • تعداد نظرات : 0


 
 
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک | قدرت : بلاگ یو
 
 
ساخت وبلاگ جدید رایگان وی آهنگ مشاور گروپ دکتر ذهن خرید بک لینک از همه بلاگ اقساط اپل
بستن تبلیغات [X]