خبر
چهارشنبه 11 آبان 1401 :: 11:37 ::  نويسنده : بهار ::  تعداد بازدید : 56

از چه سنی باید از پوست خود مراقبت کنید؟ (مراقبت از پوست کودکی و نوجوانی) مراقبت از پوست در چه سنی باید انجام شود؟

از چه سنی باید پوست را درمان کرد؟ شما مجبور بوده اید در تمام طول زندگی مراقب سلامتی و مراقبت از پوست خود باشید، شاید این سوال برای شما پیش آمده است که از چه سنی باید مراقبت از پوست خود را شروع کنید. علائم پیری زودرس، منافذ، خشکی و سیاهی زیر چشم و چین و چروک معمولا از سن 25 سالگی ظاهر می شود و سن مراقبت از پوست معمولا از سنین نوجوانی و جوانی شروع می شود. اگر می خواهید در دوران پیری کاملا جوان و شاداب باشید با ما همراه باشید.

مراقبت از پوست در چه سنی باید انجام شود؟ نمایش

استفاده از ضد آفتاب را از چه سنی باید شروع کرد؟

پوست هر فردی با افراد دیگر کاملا متفاوت است و بسته به مصرف آب، رژیم غذایی و تغذیه، ورزش، سیگار، استرس، مصرف الکل و ... باعث پیری پوست افراد می شود و در صورت عدم جلوگیری از آفتاب سوختگی، لک و لکه و ... چین و چروک، آسیب قطعا آنها را تحت تاثیر قرار می دهد. باید به فکر پیشگیری از این عوامل باشید.

حتی اگر هیچ نشانه ای از پیری روی پوست شما وجود نداشته باشد، باز هم باید مراقبت از پوست را در برنامه خود داشته باشید. با توجه به کیفیت پوست، سن 24 تا 28 سالگی معمولا بهترین زمان برای مراقبت از پوست است و شما باید برنامه های مراقبت از پوست را در آن سن شروع کنید. برای مراقبت از پوست باید با استفاده از یک برنامه مناسب قدم های اولیه را شروع کنید.

تعدادی از وظایف مهم مراقبت از پوست وجود دارد که تقریباً از زمان تولد شروع می شود. در واقع می توان گفت سن مراقبت از پوست دوران کودکی شماست. یکی از دلایل اصلی پیری پوست قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید است، بنابراین در جوانی باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و با افزایش سن جوانتر به نظر خواهید رسید. در فصل زمستان باید از ضد آفتاب استفاده کنید و حتما ضد آفتاب را در برنامه روزانه خود قرار دهید و می توانید تا سن 30 سالگی و گاهی حتی 40 سالگی از آن استفاده کنید.کرم های دارای پرایمر spf، کرم های مرطوب کننده و تونال برای این کار بسیار مناسب هستند.

همچنین بخوانید: شناسایی انواع و درمان های سریع لک های صورت

از چه سنی شروع به ریزش پوست کنیم؟

اگر در سن 20 سالگی شروع به ترک کردید، دیگر خیلی دیر شده است. برای پاکسازی منافذ پوست، محافظت از پوست در برابر اسکار و آکنه و پاکسازی سلول های مرده پوست، توصیه می شود از سنین پایین شروع کنید. علاوه بر این، توزیع ناهموار لایه شاخی قدیمی می تواند باعث ایجاد رنگدانه های پیری و سرطان پوست شود.

در دوران نوجوانی و جوانی باید به خوبی از پوست خود مراقبت کنید و از لایه بردارهای شیمیایی استفاده کنید. این لایه‌برداری‌ها مجموعه‌ای از درمان‌های ساده هستند که پیوندهای متصل به سلول‌های مرده پوست را شل می‌کنند و به پوست فرد اجازه می‌دهند تا از بین برود و پیوندهای جدیدی تشکیل شود. قرص های شیمیایی درست مانند قرص های خانگی هستند، تنها تفاوت آنها در میزان استروئیدها است.

برای از بین بردن منافذ و چین و چروک هایی که به طور معمول در دهه 40 شما ظاهر می شوند، از یک لایه بردار شیمیایی حاوی اسیدهای میوه و آنتی اکسیدان ها استفاده کنید تا چهره ای جذاب، براق و صاف داشته باشید. پاکسازی پوست دو بار در روز، صبح و عصر قبل از خواب توصیه می شود.

از چه سنی باید از پوست خود مراقبت کنیم؟

مرطوب‌کننده‌ها فقط برای خوشبو کردن پوست شما نیستند، یکی از دلایل استفاده از آن‌ها محافظت از پوست ظریف دست‌ها است. با افزایش سن، پوست دست‌ها معمولا نازک‌تر می‌شود و در برابر نور خورشید آسیب‌پذیرتر می‌شود. نازک شدن و ایجاد لکه های قهوه ای روی انگشتان و پشت دست باعث پیری آنها می شود. رنگدانه های پوست و زگیل ها یکی از موارد مهمی است که باید مراقب آن باشید. از 20 سالگی باید مراقب پوست دست خود باشید و با مراقبت از آن و استفاده از یک مرطوب کننده لایه بردار مناسب از سفت شدن و ضخیم شدن آن و ایجاد لک های پوستی جلوگیری کنید.

همچنین بخوانید: با انگل ها، باکتری ها و قارچ های روی پوست آشنا شوید

اگر از مراقبت از پوست غافل شده اید و لکه هایی روی پوست شما ظاهر می شود، نگران نباشید، می توانید از کرم های جوان کننده استفاده کنید که از بروز لک و پیری پوست جلوگیری می کند. با این اسکراب دو مرحله ای می توانید لکه های زبر را برای آبرسانی و شادابی پوست از بین ببرید. حتی شما بعد از 40 سالگی باید از کرم های مرطوب کننده قوی تری با اسید هیالورونیک استفاده کنید.

مراقبت از پوست دور چشم از چه سنی بهتر است؟

یکی از مهم ترین قسمت های پوست افراد اطراف چشم است که نباید از آن غافل شوید. هنگام آفتاب سوختگی، سیاهی دور چشم یا چین و چروک حتما از کرم دور چشم استفاده کنید. بهترین زمان برای استفاده از کرم دور چشم 20 سالگی است. اگر در این سن فراموش کردید و به سن 30 سالگی رسیدید، بهتر است از کرم هایی با SPF برای محافظت از پوست چشم در برابر نور خورشید استفاده کنید. کرم های دور چشم به کاهش چین و چروک زیر چشم کمک می کنند، اما از بازسازی آن جلوگیری نمی کنند، بنابراین باید از سرم حاوی ویتامین C استفاده کنید که باعث تحریک تولید کلاژن در پوست دور چشم می شود.

چربی بدن در تمام سنین را نباید دست کم گرفت. برای جوان نگه داشتن پوست تلاش زیادی می خواهد و یکی از بهترین روش ها در این زمینه استفاده از روغن بدن است که پوست انسان را مرطوب می کند. پوست هایی که به طور طبیعی کاملا خشک هستند را می توان به خوبی با روغن بدن در تمام سنین مرطوب کرد و روی پوست خشک و خشن زانو و آرنج تمرکز کرد. معمولاً در سنین 40 تا 50 سالگی، این قسمت از پوست سخت تر و زبرتر است.

همچنین بخوانید : آنزیم درمانی چیست؟ (دوره تخصصی آنزیم درمانی)

اگر هنوز یک برنامه مراقبت از پوست را شروع نکرده اید و فکر می کنید خیلی دیر شده است، سخت در اشتباهید زیرا هر بار که به آن فکر کنید و انجامش دهید، برنده خواهید شد. اگر چه بهترین زمان برای مراقبت از پوست بین 18 تا 20 سالگی است، اگر در مورد مراقبت از پوست سوالی دارید می توانید از کارشناسان ما بپرسید، ما در اسرع وقت به شما پاسخ خواهیم داد.

https://fatemehhabashi.com/when-to-start-skin-care/

پیوندهای روزانه
آمار
  • افراد آنلاین : 1
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید دیروز : 4
  • بازدید این هفته : 34
  • بازدید این ماه : 411
  • بازدید امسال : 2429
  • بازدید کل : 12063
  • تعداد پست ها : 26
  • تعداد نظرات : 0


 
 
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک | قدرت : بلاگ یو
 
 
ساخت وبلاگ جدید رایگان وی آهنگ مشاور گروپ دکتر ذهن خرید بک لینک از همه بلاگ
بستن تبلیغات [X]